Recorda les negatives conseqüències ambientals i socials provocades per un model de consum que es basa en el balafiament de recursos i la creixent producció de residus, i demana una aposta decidida per alternatives sostenibles a l’hora de celebrar aquestes festes.
Durant tot l’any, i especialment durant dates senyalades com les festes de Nadal, els ciutadans i ciutadanes es llancen al carrer a comprar, atenent els repetitius missatges d’unes campanyes publicitàries que comencen amb més d’un mes d’antelació de l’inici de les festes.Aquest consumisme poc trellat promou un model insostenible ambientalment i social. Ambientalment perquè si el model de consum dels països del nord s’estenguera per tot el món, serien necessaris tres planetes (amb les seues matèries primeres, fonts energètiques, etc.) per atendre la demanda. I socialment, perquè solament un 12% de la gent que hi viu a Nord-amèrica i Europa occidental és responsable del 60% d’aquest consum, mentre que els que hi viuen al sud-est asiàtic o a l’Àfrica subsahariana representen solament un 3,2% (“Informe sobre l’estat del món” Institut Worldwatch, 2004).
Per això mateix, hi ha una sèrie d’alternatives per a celebrar aquestes festes d’una forma més sostenible, sense oblidar que el principal missatge que l’associació ecologista vol posar de manifest és que és imprescindible una reducció en el consum si es vol posar fre al deteriorament ambiental i social.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada