dijous, 8 de novembre del 2007

La mobilització contra l’Eix Vic-Olot compta amb el suport de la Vall d’en Bas

L'Ajuntament de la Vall d'en Bas, contrari a la construcció de la variant que s’ha projectat sobre la plana d’en Bas, s’ha afegit a la convocatòria de la cadena humana que es realitzarà el proper 10 de novembre. Aquesta mobilització havia estat convocada per la Coordinadora de la Garrotxa contrària al Eix Vic-Olot-Argelaguer, Salvem les Valls, per protestar contra el que considera el pitjor escenari per a la Variant de les Preses, l’opció oest soterrada sota la plana agrícola de la Vall d'en Bas. Els convocants d’aquesta mobilització han emplaçat la població a concentrar-se a la Escola Verntallat aquest dissabte a les 12h.
L’ajuntament d’aquesta població de la Garrotxa ha expressat que la millor opció de traçat per a la futura variant de les Preses de l'eix Vic-Olot és la que passa per la muntanya de Marboleny i no la que proposa el Govern de travessar la plana. Per aquesta raó s'adhereix a la proposta de la plataforma Salvem les Valls en la convocatòria de cadena humana per aquest dissabte. Segons el consistori, tot i que el Departament de Política Territorial assegura que està revisant les dues opcions i que no hi ha res decidit, el Govern de la Generalitat els està 'imposant' la seva decisió de fer passar la variant de les Preses pel mig de la plana. Davant d’aquest situació de poca transparència en la projecció de la variant l'ajuntament de la Vall d'en Bas ha fet una crida als ciutadans de la comarca que participin 'massivament' a la manifestació de dissabte.
L'eix Vic-Olot per Bracons torna a posar en l’escenari d’actualitat la Vall d’en Bas. El projecte de soterrament de la carretera en el tram entre Sant Esteve d'en Bas i Olot, que en termes oficials s’ha anomenat "variant de Les Preses", ha estat denunciat pels col.lectius ecologistes i en defensa del territori per desmesurat i perillós, ja que destrueix terres de conreu de primera qualitat, amenaça l'aquifer i amenaça el riu Fluvià, situat a pocs metres dels espais afectats per la possible traça. Aquests col.lectius també han denunciat que el projecte de Bracons no era necessari ja en un principi, que es podrien haver estalviat els impactes de l’Eix Vic-Olot d’un bon començament, per les seves conseqüències medioambientals i paisatgístiques i perquè impliquen una destrucció gratuïta del territori. Unes veus que també han denunciat l’incompliment de les promeses recollides als acords del Tinell, segons els quals l’EVO (Eix Vic-Olot) hauria de ser una connexió intercomarcal.